Ekonomi

Dünya savaşları mobilya sektörünün gidişatını değiştirdi

Dünya genelinde yaşanan savaşlar iş dünyasının dinamiklerini değiştiriyor. Uluslararası alanda faaliyet gösteren yerli şirketler de bu gelişmelerin olumsuz etkilerini en aza indirecek şekilde stratejilerini yeniden yazıyor. Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden mobilya sektörü profesyonelleri, savaş bölgelerindeki kayıplarını telafi etmek amacıyla ihracat rotalarını farklı coğrafyalara kaydırırken bölgesel reklam ve PR çalışmalarına öncelik verdiklerini açıkladı.

İş dünyasının dinamikleri küresel sosyal ve politik gelişmelere paralel olarak dalgalanmaya devam ediyor. Son yıllarda ortaya çıkan Kovid-19 salgınından bu yana yerel ve küresel piyasalarda toparlanma eğilimi devam ederken, savaşlar da bu süreci baltalıyor. Rusya – Ukrayna, İsrail – Filistin arasındaki çatışmalar ülkeler arasındaki ticareti aksatıyor ve ekonomiyi derinden etkiliyor. Uluslararası alanda faaliyet gösteren birçok yerel şirket, bu tür olayların olumsuz etkilerini en aza indirecek şekilde stratejilerini yeniden yazıyor.

Lüks mobilya markası Asortie Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Murat Erat, dünyanın farklı yerlerinde yaşanan savaşların ülkemizin lokomotif olan dokuma, gıda, enerji, otomotiv ve mobilya gibi branşlarını olumsuz etkilediğini belirterek, şu açıklamalarda bulundu: konu: “Türkiye İstatistik Kurumu’nun bilgilerine göre mobilya sektörü salgından bu yana etkilendi.” Ülke ihracatına ortalama 3,3 milyar dolar katkı sağladığı kaydediliyor. Ancak son yıllarda söz konusu bölgelere yoğun ihracat yapan şubemizin de savaşlar gidişatını sekteye uğrattı. Böyle bir dönemde farklı coğrafyalarda yeni pazarlar keşfetmek ve yeni pazarlama stratejileri geliştirmek daha değerli hale geldi. Orta Doğu ve Rusya pazarına önemli miktarda ihracat yapan, Ukrayna’da mağazaları bulunan bir marka olarak bu şartlara bağlı olarak yönümüzü değiştirdik. “Amerika ve Afrika pazarlarına açılmaya karar verdik.”

“Ortadoğu’daki kayıplarımızı yeni pazarlara açılarak telafi ediyoruz.”

İsrail-Filistin savaşının Orta Doğu bölgesinin mobilya talebini kısmen azalttığını söyleyen Murat Erat, bu zor döneme karşı aldıkları tedbirleri ve oluşturdukları yeni stratejileri şu sözlerle paylaştı: “Asortie Mobilya olarak mobilyaya olan talebi Savaştan etkilenen bölgelerdeki kayıplarımızı yeni pazarlara açılarak ihracatımızı artırma kararı aldık. Bu konuda dijital reklam ve PR çalışmalarımıza da öncelik veriyoruz” dedi ve sözlerini şöyle tamamladı:

“Farklı bölgelerde başarı ivmesini yakalayabilmek için bölgenin demografik ihtiyaçlarına ve tüketici davranışlarına göre özelleştirilmiş reklam faaliyetleri yürütüyoruz. Bu sayede lüks mobilyalarımızı daha geniş kitlelere ulaştırıyoruz. Büyümeye devam ederken aynı zamanda ülke ekonomisine de katkıda bulunuyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort