Ekonomi

TÜRKBESD Başkanı: İç Pazarın Kaldıraç Etkisinden Faydalanmalıyız

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Gökhan Sığa, ihracattaki düşüşün üretimi olumsuz etkilememesinin yolunun iç pazarın kaldıraç etkisinden yararlanmak olduğunu belirterek, yurt içi satışların ihracattaki düşüşü büyük ölçüde dengelediğini söyledi. bu zamana kadar ihracat yapmışlar ve bu sayede üretim ve istihdam yapılarını koruyabilmişlerdir.

TÜRKBESD, düzenlediği basın toplantısında beyaz eşya bölümünün 2023 yılının 9 aylık sonuçlarını değerlendirdi.

Dernek, ithalatçı ve üreticilerden oluşan yerli ve yabancı üye firmalarıyla (Arçelik, BSH, Dyson, Electrolux, Groupe SEB, Haier Europe, LG, Miele, Vestel), Türkiye’deki beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörünün yüzde 90’ını temsil ediyor.

Toplantıda verilen bilgiye göre, 2023 yılının 9 aylık döneminde 6 ana ürünün yurt içi satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 arttı. TÜRKBESD üyesi firmaların ihracatı bu dönemde yüzde 12 azaldı.

Altı ana üründe yılın 9 ayında ihracat ve yurt içi satışlardan oluşan toplam satışlar yaklaşık 24 milyon adet olarak gerçekleşerek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 oranında azaldı. Üretim ölçüsü de bu dönemde yüzde 1 oranında azaldı.

“İstihdamı korumaya çalışıyoruz”

Toplantıda konuşan TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, beyaz eşya departmanı olarak küresel konjonktür nedeniyle ihracatta daralmayla karşı karşıya kaldıkları bu dönemde üretim hacmini ve istihdamı korumak için çaba gösterdiklerini belirtti.

Türkiye’nin 2028 yılı için 400 milyar dolarlık ihracat hedefi belirlediğini hatırlatan Sığa, “Beyaz eşya sektörü olarak biz de bu hedefe önemli katkı sağlayacağımıza inanıyoruz. Yeni yasada yer alan düzenleme ve teşvikleri de memnuniyetle karşılıyoruz.” Yeşil ve dijital dönüşüme odaklanan Orta Vadeli Program.” “Ülkemizin kalkınması için gerekli olan yeşil dönüşümün teşvik edilmesi ve kaynakların sanayiye kazandırılması rekabet gücümüzü güçlendirecektir.” dedi.

Çalışmalarının Türkiye’nin ihracat hedefine de katkı sağlayacağını belirten Sığın, şöyle konuştu:

“Beyaz eşya sektöründe hacim aynı zamanda istihdam anlamına da geliyor. Büyüme devam ettikçe istihdam da korunacak. Üretim hacmimizi ve istihdamımızı korumak adına ülkemize katma değer sağlamaya devam ediyoruz. ihracatın üretimi olumsuz etkilemesinden dolayı iç piyasanın kaldıraç etkisinden yararlanmaktır.Bu zamana kadar yaşanan düşüş büyük oranda yurt içi satışlarla dengelendi.Böylece üretim ve istihdam yapımızı korumayı başardık. Bu noktada kredi kartı taksit sayısının azaltılması, kredi faiz ve komite oranlarının artırılması gibi tüketimi azaltmaya yönelik uygulamaların olduğunu gözlemliyoruz.Bunların yaygınlaştırılması sektörümüzün itici gücü olan iç piyasada da hayata geçirilmelidir. “Piyasa dinamizmini etkileyebilir, üretim ve istihdam istikrarımızı riske atabilir.”

“Cumhuriyetimizin ilk yüzyılı boyunca vatanımızın yanında olduk, durmaya devam edeceğiz.”

Sığın, Türk beyaz eşya sektörünün 1950’li yıllarda montaj sanayiyle başlayan serüveninin bugün küresel arenada rekabetçi hale geldiğine dikkat çekerek, “Türkiye, Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise ikinci büyük üretim üssü. Bu başarının ülkemiz sanayisinin bir sonucu olduğunu, “Potansiyelini ve rekabet gücünü ortaya koyan önemli bir göstergedir.” dedi.

Beyaz eşya sektörünün Cumhuriyetin 100 yıllık yolculuğunda önemli bir gelişim ve dönüşüm göstererek büyük bir başarı öyküsü yazdığını belirten Sığın, “Sanayi ve istihdamın yanı sıra toplumsal kalkınmaya da destek vermekten gurur duyuyoruz. Eğitimden cinsiyete. Cumhuriyetimizin ilk yüzyılında eşitlik.” spor“Ülkemizin faaliyetlerden doğal afetlere kadar her alanda bize ihtiyaç duyduğu her yerde ve her zaman sektör olarak orada olduk ve ülkemizin yanında olmaya devam edeceğiz” dedi.

TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Özkadı da ekim ayıyla birlikte başlayan Sınır Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM) geçişini değerlendirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu